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Putting an end to hostilities in our society

hs_developer 2022. 6. 27. 01:06

Multiple opinion leaders have pointed out that hosility as rampant in Korean society during the Moon administration. In order to secure votes and supporters, politicians nurtures hostile feelings toward those who are different from the majority of us, better than we are in some way, or richer than the rest. As a result, hostilities are now endemic in our community, an ordeal with which we have to live everyday.


다수의 오피니언 리더들은 문재인 정부 시절 한국 사회에 적대감이 만연했다고 지적했다. 표와 지지자를 확보하기 위해 정치인들은 대다수의 사람들과 다르거나, 어떤 면에서 우리보다 낫거나, 다른 사람들보다 부유한 사람들에 대한 적대감을 키운다. 결과적으로, 적대감은 이제 우리 사회에서 고질적이며, 우리가 매일 함께 살아야 하는 시련이다.

 

 

Hostilities stem from grudges and resentment against others and thus gravely endanger the public health of our society. To make matters worse, hostile sentiments inflict unbearable psychological pain on us, leave indelible scars in our hearts, and make our souls incurably ill. If we harbor hostile feelings, grudges, and resentments, it will make our lives small and petty until the day we die. Why, then, would we want to hold onto hostile feelings?

 

적대 행위는 타인에 대한 원한과 분노에서 비롯되며, 따라서 공공 사회의 상태를 심각하게 위태롭게 한다. 설상가상으로 적대적인 정서는 우리에게 견딜 수 없는 심리적 고통을 주고, 가슴에 지울 수 없는 상처를 남기며, 우리의 영혼을 치유할 수 없는 병들게 만든다. 우리가 적대적인 감정과 원망, 원한을 품으면 죽는 날까지 우리의 삶을 작고 옹졸하게 만들 것이다. 그렇다면 왜 우리가 적대적인 감정을 유지하기를 원하겠는가?

 

If someone has done harm to us, we may harbor hostile feelings against that person. However, the hostilities in our society are mostly ideological, instigated by ideology-obsessed politicians under the pretense of social justice, fairness and equality. Thus, we are hostile to those who have never done harm to us directly. Instead, we hate them simply because they have different opinions, more privileges or better chances.

 

만약 누군가가 우리에게 해를 끼쳤다면, 우리는 그 사람에게 적대적인 감정을 품게 될 것이다. 그러나 우리 사회의 적개심은 대부분 이념에 사로잡힌 정치인들이 사회 정의, 공정, 평등을 가장하여 선동하는 이념이다. 따라서, 우리는 우리에게 직접적으로 해를 끼친 적이 없는 사람들에게 적대적이다. 대신에, 단지 우리와 다른 의견, 더 많은 특권 혹은 더 나은 기회를 가졌기 때문에 싫어한다.

under the pretense of social justice, fairness and equality 사회 정의, 공정, 평등을 가장하여
are mostly ideological, instigated by ideology-obsessed politicians 대부분 이념에 사로잡힌 정치인들이 선동하는 이념이다

 

A 2017 American Western film, “Hostiles,” is a powerful movie that explores the problems of such negative human abhorrence. The film begins with a horrid scene set in 1892, when Comanche warriors attack settler Rosalee Quaid’s home in New Mexico, brutally killing her husband and three children. Hiding in the forest, she barely survives. Grief-stricken as she has lost everyone she loves, Rosalee’s hatred and resentment toward Native Americans is beyond description.

 

2017년 개봉한 미국 서부 영화 "Hostiles"는 그러한 부정적인 인간 혐오문제를 탐구하는 강력한 영화이다. 이 영화는 1892년 코만치족 전사들이 뉴멕시코에 있는 정착민 로잘리 퀘이드(Rosalee Quaid)의 집을 공격하여 남편과 세 아이를 잔인하게 죽이는 끔찍한 장면으로 시작한다. 그녀는 숲에 숨어서 간신히 살아남는다. 사랑하는 모든 사람을 잃은 슬픔에 잠긴 로잘리의 미국 원주민에 대한 증오와 원망은 이루 말할 수 없다.

 

Meanwhile, at nearby Fort Berringer, US Army Capt. Joseph Blocker, too, hates Native Americans because they have killed so many of his soldiers cruelly on battlefields. One day, by President Harrison’s orders he has to escort cancer-stricken Cheyenne Chief Yellow Hawk and his family back to their land in Montana. Thus, Blocker sets out to Montana with the Native American chief and his family, full of hostility toward them.

 

한편인근 베링거 요새에서는 미군 대위가 있었다. 조지프 블로커 역시 인디언들이 전쟁터에서 그의 병사들을 잔인하게 죽였기 때문에 그들을 싫어한다. 어느 날 해리슨 대통령의 명령에 따라 그는 암에 걸린 샤이엔의 수석 옐로호크와 그의 가족을 몬타나로 호송해야 한다. 그래서 블로커는 인디언 추장과 그의 가족과 함께 몬태나로 떠난다.

 

On their way to Montana, they come across Rosalee Quaid’s house. Blocker persuades traumatized Rosalee to join them until the next stopover in Colorado. She agrees to do it, but detests the Cheyenne chief and his family, who remind her of the Comanche warriors who killed her husband and children in cold blood. In her eyes, all Native Americans are the same.

 

몬태나로 가는 길에 그들은 로잘리 퀘이드의 집을 우연히 만난다. 블로커는 트라우마가 있는 로잘리를 설득하여 콜로라도에서 다음 경유지까지 그들과 합류시킨다. 그녀는 그렇게 하기로 동의하지만, 그녀의 남편과 아이들을 냉혈하게 죽인 코만치 전사들을 떠올리게 하는 샤이엔 족장과 그의 가족을 증오한다. 그녀의 눈에는 모든 미국 원주민들이 똑같다.

 

During their journey to Montana, however, they encounter several eye-opening incidents. First, when the ambushed Comanche attack them, Yellow Hawk asks Blocker to unchain him and his family, so they could be of help in times of future Comanche attack. Then, Blocker and Rosalee witness that unchained Cheyenne kill the Comanche for the safety of the white people who loathe them.

 

하지만 몬태나로 가는 동안, 그들은 몇 가지 놀라운 사건들을 마주친다. 먼저 매복해 있던 코만치가 그들을 공격하자 옐로 호크는 블로커에게 나중 공격에 대비한 지원 사격을 위해 자신과 그의 가족의 사슬을 풀어달라고 요청한다. 그 후, 블로커와 로잘리는 쇠사슬이 묶이지 않은 샤이엔이 자신들을 혐오하는 백인들의 안전을 위해 코만치를 죽인다는 것을 목격한다.

 

Watching Yellow Hawk and his family, both Blocker and Rosalee come to realize that not all Native Americans are wicked or bad. Furthermore, after three white fur traders abduct and rape the Cheyenne chief’s wife, daughter and Rosalee, they realize that people can be bad whatever race they are.

 

옐로우 호크와 그의 가족을 보면서 블로커와 로잘리는 모든 아메리카 원주민들이 사악하거나 나쁜 것은 아니라는 것을 깨닫게 된다. 게다가, 세 명의 백인 모피 상인이 샤이엔 족장의 아내, 딸, 로잘리를 납치하고 강간한 후, 그들은 사람들이 어떤 인종이든 간에 나빠질 수 있다는 것을 깨닫는다.

 

Just as they arrive on Cheyenne tribal land in Montana, Yellow Hawk dies of cancer. As they bury his body in the Cheyenne territory, a white rancher and his three hands appear and claim that it is their land now, and thus forbid the burial of the Cheyenne chief’s body there. When Blocker refuses, shooting begins. During the shootout, the ranchers are killed. The Cheyenne chief’s wife and daughter, together with a white soldier, die as well. This time, Blocker and Rosalee can see why Native Americans harbor such intense hostility toward the white settlers.

 

그들이 몬타나에 있는 샤이엔 부족의 땅에 도착했을 때, 옐로 호크는 암으로 죽는다. 그들이 샤이엔 영토에 그의 시신을 묻자, 백인 목장주와 그의 세 손이 나타나 그것이 이제 그들의 땅이라고 주장했고, 그래서 샤이엔 족장의 시신을 그곳에 매장하는 것을 금지했다. 블로커가 거절하자 총격이 시작된다. 총격전이 벌어지는 동안 목장주들은 죽임을 당한다. 샤이엔 추장의 아내와 딸도 백인 병사와 함께 죽는다. 이번에, 블로커와 로잘리는 왜 아메리카 원주민들이 백인 정착민들에 대해 그렇게 강한 적대감을 가지고 있는지 알 수 있다.

 

Their journey to the Native American territory is a series of mind-opening scenes for them. At the end of the journey, Blocker and Rosalee are no longer hostile toward Native Americans. Instead, they now can embrace their enemies and reconcile with them. At the end of the movie, Roslaee decides to take Yellow Hawk’s orphan son Little Bear with her to Chicago.

 

그들의 아메리카 원주민 영토로의 여행은 그들에게 마음을 여는 장면들의 연속이다. 여행의 마지막에, 블로커와 로잘리는 더 이상 아메리카 원주민들에게 적대적이지 않다. 대신에, 그들은 이제 그들의 적을 껴안고 그들과 화해할 수 있다. 영화의 마지막에 로슬레는 옐로 호크의 고아인 어린 곰을 시카고로 데려가기로 결심한다.

 

The film enlightens us with a profound insight that nurturing hostile feelings is absurd and harmful by nature and we should put an end to our hostile feelings toward other people. It also suggests that we should try to understand others who are different from us, and overcome our resentment and grudges.

 

이 영화는 적대적인 감정을 기르는 것은 천성적으로 터무니없고 해로운 것이며 우리는 다른 사람들에 대한 적대적인 감정을 끝내야 한다는 깊은 통찰로 우리를 깨우쳐준다. 그것은 또한 우리가 우리와 다른 다른 사람들을 이해하려고 노력하고, 우리의 원망과 원한을 극복해야 한다는 것을 암시한다.

 

Indeed, we should build a society, based on reconciliation and understanding, not hostility and resentment. In our society, there are intense hostilities between the left and the right; between progressives and conservatives; and between the poor and the rich. Hostilities also deteriorate friendships between the young and the old -- and even between men and women.

 

사실, 우리는 적개심과 원망이 아닌 화해와 이해를 바탕으로 한 사회를 만들어야 한다. 우리 사회에서는 좌파와 우파, 진보와 보수, 그리고 빈자와 부자들 사이에 격렬한 적대감이 존재한다. 적대감은 또한 젊은이들과 노인들, 심지어 남성과 여성들 사이의 우정을 악화시킨다.

 

It is high time that we put an end to the hostilities that have plagued our society. 

 

우리 사회를 괴롭혔던 적대행위를 끝내야 할 때이다.

 

 

출처

https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20220614000802&np=2&mp=1